  • Data: 2019-01-24 17:24:24
    Temat: Re: Gdzie należy zgłosić próbę wymszenia haraczu....
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24-01-19 o 10:05, Stokrotka pisze:
    > Na mój ortograficzny mejl, w pełni darmowy, nigdy nic nie podpisywałam,
    > nie prowadziłam działalności gospodaczej itp
    > przychodzą faktury i inne dokumenty np ZUS, także przeterminowane.
    > Wielokrotnie odpowiadałam nadawcy by się odpieprzył, ale ciągle
    > przysyła, więc traktuję to jako probę wymuszenia.
    > Gdzie to należy zgłosić?
    >
    > Mejle podpisane za każdym razem przez kogoś innego i za każdym razem z
    > innej firmy.

    To są wirusy. Otwarcie tych załączników instaluje na komputerze złośliwe
    oprogramowanie. Przeskanuj czymś dobrym komputer (o ile to otwierałaś),
    a poszczególne wiadomości dla upewnienia się też. Kiedyś to od komornika
    spod Warszawy przychodziło. Teraz nowa odmiana polega na wysyłaniu
    kretyńskich faktur.