eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGdzie legalnie "bzyknąć" dwunastolatkę? Tylko w Watykanie, F. i M.?Re: Gdzie legalnie "bzyknąć" dwunastolatkę? Tylko w Watykanie, F. i M.?
    From: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gdzie legalnie "bzyknąć" dwunastolatkę? Tylko w Watykanie, F. i M.?
    Date: Fri, 30 Apr 2010 11:29:37 +0200

    W dniu 2010-04-23 22:54, Koziołek pisze:
    > Przepraszam za cross-posta, ale chciałem napiętnować swoją niewiedzę.
    >
    > Czy na mocy konkordatu księża w Polsce nie powinni mieć prawa do
    > uprawiania seksu z osobami już od 12-tego roku życia? Są w końcu
    > funkcjonariuszami Stolicy Apostolskiej i powinno obowiązywać ich takie
    > samo prawo ja w ich mateczniku. Podobnie jak polskich żołnierzy na
    > misjach obowiązuje prawo naszego państwa.

    No a słyszałeś żeby jakiegoś księdza skazali za seks z nieletnimi? Za
    stosowanie podstępu, przymusu, wykorzystywanie stanowiska, molestowanie
    to i owszem, zdarzało się. Ale to zupełnie inne paragrafy. Jakoś nie
    zauważyłem nigdzie informacji o wyroku z paragrafu za seks z
    małoletnim. Ale z drugiej strony mogłem przegapić, mam ciekawsze zajęcia
    niż wyszukiwanie kogo za co skazano.

    > Dlaczego w takim razie nazywa sie to "pedofilią", skoro w Watykanie
    > "wiek przyzwolenia" wynosi lat dwanaście?

    Nie "nazywa się" tylko media nazywają, a i to tylko niektóre. Ani
    słowniki ani Kodeks Karny ani książki medyczne tego tak nie nazywają.

    > Czy jeżeli obywatel Watykanu
    > przyjedzie do Polski ze swoim dwunastoletnim kochankiem, to czy polska
    > Policja ma prawo prewencyjnie go przymknąć, a prokurator postawić jakieś
    > zarzuty?

    Chyba tak. Nie chce mi się googlać za konkretną sprawą ale przypominam
    sobie artykuły o jakimś małżeństwie z bliskiego wschodu. Męża
    aresztowali bo żona była za młoda. I musiał udowadniać że w obrębie
    naszych granic ze sobą nie sypiali.

    > A jeśli "wujek" powstrzyma sie od współżycia, to czy może spać
    > w hotelu pod Wawelem ze swoim towarzyszem podróży w jednym łóżku?
    > Dlaczego Polska - tak bliska sercu Kościoła Jego córa - nie pójdzie w
    > ślady innych przodujących katolickich państw: Filipin i Meksyku?

    A po co mamy chodzić w czyjeś ślady?

    > Tak tylko pytam.

    Ale pytasz bo przeszkadza Ci że w innych krajach mają niższy wiek
    graniczny czy też przeszkadza Ci że u nas jest za wysoki?