  • Data: 2006-12-06 10:01:38
    Temat: Re: Gdzie Johnson?
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 06 Dec 2006 10:51:33 +0100, Johnson napisał(a):

    > Trochę to nielogiczne: skoro pisemne było identyczne z ustnym to po co 3
    > dni? A uzasadnianie zazwyczaj można napisać w jeden dzień.

    Nie wiem po co 3 dni, podałem jako przykład, może 2, może 5. Mówię o
    czasie jaki sądowi zajęło wysłanie wyroku z uzasadnieniem -
    zaskakująco prędko.
    Uzasadnienie można napisać w jeden dzień ale... widziałeś coś takiego?

    > Nie wiem czy wiesz, ale w latach 60-70 tych były takie przepisy, które
    > nakazywały sporządzać uzasadnienia orzeczeń z urzędu, tego samego dnia.
    > Po ogłoszeniu wyroku sędzia szedł wówczas do pokoju i dyktował
    > uzasadnienie pani maszynistce.

    Pewnie w sądach było wówczas mniej spraw, pomijam kwestię ówczesnej
    "praworządności".

    > Projekt nie narusza tego przepisu, bo to tylko projekt.

    No tak, ale IMHO w momencie kiedy projekt przestaje być projektem -
    narusza.

    > Ale błędnie utożsamiasz wydanie wyroku ze sporządzeniem projektu. Jest
    > wydany gdy jest ogłoszony.

    Owszem, może i błędnie. Jestem zatem zdania, że sąd nie powinien
    niczego projektować przed ostatnią rozprawą. Sędziowie mogą mieć
    pogląd na sprawę ale przelewać go na papier przed zakończeniem sprawy
    nie powinni.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl