  • Data: 2004-12-31 19:27:29
    Temat: Re: Gaz- cichy zabójca
    Od: "pit" <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >W styczniu zlikwidowano mój zakaład pracy, a w marcu ja zlikwidowałam piec
    > gazowy centralnego ogrzewania, w czerwcu dostałam rachunek za gaz -
    > zużycie gazu: 0
    > do zaplaty : 54zł
    > poleciałam do gazowni spisać nową umowę tylko na kuchenkę, ale oni mają
    > roczne rozliczenia i kazali mi przyjść na koniec roku, więc płaciłam jak
    > za zboże i czekałam końca roku.
    > Właśnie wróciłam z gazowni i zaraz się wścieknę. Ponieważ do marca piec
    > zdążł zeżreć 1700m gazu to wg ich umowy cały przyszły rok będę płacić
> [...]

    Wiec w duzym skrocie wyglada to tak:
    Jest kilka taryf i do ktorej sie jest przypisanym zalezy od rocznego
    zuzycia gazu. taryfa 1 - do 300 m rocznie, taryfa 2 - 300-1200, taryfa 3
    powyzej 1200 m, o wyzszych taryfach nie bede pisal bo to zuzycia kosmiczne .
    Taryfikacja nastepuje zawsze na poczatku roku (styczen). Komputer nalicza
    spalone metry w roku poprzednim i wrzuca do odpowiedniej taryfy. Jesli jak
    piszesz w marcu mialas juz napalone 1700 metrow to nie bylo juz szans na
    przejscie do nizszej taryfy. Natomiast w styczniu przyszlego roku (czyli
    juzzzz za pare godzinek) komputer dokona obliczenia zuzycia i znow wrzuci
    Cie do 3 taryfy bo taryfikacja dokonywana wg roku poprzedniego. Jednak w
    styczniu stanowczo powinnas sie domagac przeniesienia do taryfy niższej.
    Jesli nie pomoze wizyta u pani/pana w okienku to przejdz sie do kierownika
    rozdzielni. U nas takie prosby rozpatrywane sa pozytywnie. Od jakiegos czasu
    nie istnieje juz jednolity zaklad gazowniczy tylko wyodrebnione spolki i
    moze sie zdarzyc ze tam gdzie mieszkasz moga byc inne przepisy. Niemniej
    jednak powinnas walczyc o swoje. Zwlaszcza ze nie ma juz rozlicznia sie za
    nieslusznie policzone zbyt duze oplaty stale tak jak bylo jeszcze bodajze 3
    lata temu. Na Twoim przykladzie wygladalo to tak: Wg zuzycia w roku 2004
    naliczana jest Ci oplata 26 zl jak za 3 taryfe. W styczniu 2006 komputer
    taryfikuje i okazuje sie ze w roku 2005 spalilas tyle co w 1 taryfie wiec
    pierwszym styczniowym rachunkiem wyrowywane sa ci wszystkie nadplacone
    pieniadze. 26zl - 7zl = 19 zl x12 mcy i tyle by musialo byc Ci zwrocone.
    Niestety teraz juz tak nie ma, wiec nadplacone pieniazki ida w blotko (ale
    dla przeciwwagi co ktorzy mieli liczona taryfie 1 a zaczeli opalac gazem i
    spalili pow. 1200 m. nie maja doplaty!) Tak wiec walcz. Kaz sobie
    przyjechac kontrolerowi i sprawdzic ze nie ma juz pieca. Powinno zadzialac.
    Powodzenia. Piotr