    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fundacja zarabianie
    Date: Sun, 18 Jul 2010 15:00:43 +0200

    W dniu 18-07-2010 14:53, Franek Kimono pisze:
    > Mam do Was pytanie. Moj kolega chwali sie ze założył fundację która udziela
    > porad prawnych i szkoli ludzi i opowiada nam wszystkim ze zarabia na tym kupe
    > forsy. Nie pytal bym o to bo w sumie to nie moja sprawa ale zrobil sie w
    > stosunku do nas opryskliwy i chamski bo jest wielkim prezesem. Mam do Was
    > pytanie, czy to prawda ze na takiej fundacji mozna cos zarobic? Przeciez to nie
    > on zarabia (jezeli zarabia) tylko fundacja prawda, a poza tym chyba jakis
    > niewielki procent moze byc zarobkiem. Czy wiecie jak to wyglada?

    Fundacja przeznacza to co zarobi na cele statutowe, oczywiście poza tym
    musi się jeszcze utrzymać, czyli zapłacić za lokal, porobić opłaty,
    opłacić pracowników itd. Oczywiście może np. tylko 5% przeznaczać na
    cele statutowe, a resztę na utrzymanie i wynagrodzenia, ale to wypacza
    sens fundacji. Niestety, ale fundacje często służą po prostu do robienia
    wałków. Sprzyja temu słaby nadzór nad nimi, możliwość prowadzenia
    działalności gospodarczej i brak odpowiedzialności kogokolwiek za cokolwiek.

    --
    .B:artek.