eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoFotoradary niezgodne z KONSTYTUCJĄ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich... › Re: Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJĄ - tak twierdzi Rzecznik Praw Obywatelskich...
    Date: Tue, 23 Oct 2012 16:24:32 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotoradary niezgodne z KONSTYTUCJĄ - tak twierdzi Rzecznik Praw
    Obywatelskich...

    W dniu 23.10.2012 15:45, SQLwiel pisze:

    > Stawiacz znaków ma przewidzieć, że jadący prawidłowo kierowca podczas
    > wyprzedzania może prze kilometr albo dłużej nie widzieć znaku po prawej
    > stronie jezdni. A więc na drodze dwujezdniowej znak, jeśli ma
    > obowiązywać, to powinien być również na pasie zieleni (czyli po lewej),

    Ale dlaczego tylko na dwujezdniowej? Przecież znak można przegapić
    również na jednojezdniowej, podczas wyprzedzania krótszego niż kilometr.

    > albo nad jezdnią (wszak jest na czym wieszać - ileż-to stali poszło na
    > viatollowe bramki... ), albo być postawiony np. tuż za skrzyżowaniem, na
    > którym wyprzedzać nie wolno.

    IMHO mamy do czynienia z ciekawym wariantem "nieznajomość prawa nie
    zwalnia z jego przestrzegania".

    Bo z jednej strony, niewątpliwie są sytuacje w których ni ch.... nie
    dowiesz się że jest zakaz. Nie masz szans też tak planować wyprzedzania,
    żeby Ci żaden znak nie umknął, bo znak może być w każdej chwili.

    Z drugiej strony, nie sposób oblepić znakami wszystko dookoła żeby kaźdy
    niezależnie od tego jak wyprzedza zawsze znak zobaczył, bo wtedy po
    prostu będzie tego za dużo (IMHO już teraz jest za dużo).

    Zaś zasada "nie widziałem znaku bo wyprzedzałem, nie obowiązuje mnie"
    prowadziłaby do absurdu.

    p. m.