  • Data: 2005-12-27 10:27:06
    Temat: Re: Fotoradar - mandat
    Od: MariB <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Run wrote:
    > Witam
    >
    > dostalem zdjecie z fotoradaru z mandatem - przekroczenie predk o 33 km (
    > dozwolone 50 jechalem 83) - wychodzi 200-300 pln i 6 pnkt karnych. pod
    > pisemnkiem jest podpis strazy gminnej i mandat na 300 pln
    > zdazenie mialo miejsce 2005.06.25 - dostalem pismo 23.12.2005
    >
    > pytanie :
    > czy straz gminna/miejska moze mi przyznac pnkty karne i wystawic mandat za
    > takie wykroczenie ?
    > czy nie wystawiono mandat za pozno ? moze to sie przedawnilo np po 30 dniach
    > ?

> [...]

    Przerabiałem to kilka miesięcy temu. Wykroczenie marzec 2005 we
    Wrocławiu, wezwanie na komendę powiatową w miescie gdzie jestem
    zameldowany w czerwcu 2005. Stawiłem się, przyznałem się, ale okazało
    się, że tryb mandatowy i tak wygasa po 30 dniach i sprawa obligatoryjnie
    trafiła do sądu grodzkiego we Wrocławiu.
    Na komendzie:
    1. zgodziłem się dobrowolnie poddać karze (nie mandat!) 100 zł + 2 pkt
    karne za prędkość 58 km/h przy ograniczeniu do 40 km/h
    2. godziłem się na rozprawę bez mojej obecności
    3. przesłuchujący mnie oficer policji na moją prośbę wnioskował o
    zaniechanie poboru kosztów postępowania sądowego (ponoć w mojej sytuacji
    85 zł).
    I tyle. Sprawa odbyła się chyba w październiku, o czym zostałem
    powiadomiony. Kilka tygodni później przyszło pismo z numerem konta, na
    które miałem wpłacić 100 zł.

    MariB