    From: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotoradar
    Date: Sun, 22 Jul 2007 01:46:36 +0200

    Nostradamus napisał(a):
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707211140300.3568@athlon64...

    > Można jeszcze krócej i jaśniej. Za popełnienie wykroczenia karą jest
    > grzywna a nie mandat.
    Możecie mi wyjaśnić, co miał w takim razie na myśli "mecenas Jan
    Paragraf", udzielający w "Angorze" porad dla ludu, pisząc:

    ==CYTAT==
    Zgodnie z art. 97 par. 1 pkt. 2 kodeksu wykroczeń, jeśli za pomocą
    urządzenia pomiarowego zostanie stwierdzone popełnienie wykroczenia, a
    nie zachodzi wątpliwość co do osoby sprawcy czynu, uprawniony
    funkcjonariusz ma 30 dni, od ujawnienia wykroczenia, na nałożenie
    grzywny w drodze mandatu karnego. (...) Jeśli w ciągu 7 dni mandat nie
    zostanie zapłacony, domniemywa się, że sprawca odmówił jego przyjęcia i
    sprawa kierowana jest do sądu grodzkiego. Podstawą skierowania sprawy do
    sądu jest art. 99 k.w. (np. odmowa przyjęcia mandatu lub nieuiszczenie
    nałożonej nim grzywny w terminie).
    Jeżeli więc w opisanej sytuacji nie ma Pana winy (tzn. mandat wraz z
    pouczeniem nie został Panu skutecznie doręczony, przy czym proszę
    pamiętać, że mógł zostać doręczony np. przez awizo, jeśli nie odebrał go
    Pan w terminie na poczcie), może Pan podnosić, że przed skierowaniem
    sprawy do sądu nie została zachowana właściwa procedura, gdyż wcześniej
    nie otrzymał Pan opisanego wezwania do zapłaty mandatu wraz z
    pouczeniem.
    ==KONIEC==

    Dla mnie to jakieś brednie, łącznie z numerami artykułów.

    Pozdrawiam, argothiel