  • Data: 2007-11-25 06:11:14
    Temat: Re: Fotografowanie na parkingu hipermarketu - kolej na mnie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Kubiak wrote:

    > Przecież ma - swoboda umów.

    Ktoś mi proponuje jakąś umowę przy wejściu? Coś daje do podpisania?
    Istnieje możliwość negocjacji?

    Teren jest dostępny publicznie. Gdyby ktoś np. zaśmiecał - podpadłby pod
    Art .145 KW. A na zbyt czule "obściskiwanie się" w takim miejscu -
    spokojnie można wytoczyć Art .140 KW.

    Poza tym nawet gdyby ktoś takie umowy dawał do zapoznania i zawarcia -
    będzie to niedozwolona klauzula umowna. W końcu jak ktoś wchodzi na taki
    teren głównie w celu skorzystania z dostępnych tam usług/dokonania
    zakupów - czyli w celu dokonania zakupów musiałby dodatkowo zawrzeć
    umowę o niefotografowanie, a to jest nielegalne zgodnie z Art. 385(3)
    ustęp 7 Kodeksu Cywilnego.

    Co więcej na terenie samej placówki handlowej zakaz robienia zdjęć godzi
    poważnie w interesy konsumenta - utrudnia swobodne dokonanie wyboru:
    może ja chcę sobie porównać towar i cenę z podobną ofertą w innym
    miejscu albo skonsultować ją z np. drugą połową, która aktualnie jest w
    domu (sam osobiście własnej żony nie posiadam, ale nie raz słyszałem
    narzekania na to, że mąż np. kupił nie takie mięso, jak chciała żona ;) )