    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Foto - radar - rozterki...
    Date: Tue, 15 Jul 2003 08:54:08 +0800

    In article <3...@n...home.net.pl>, Daniła wrote:
    > Pytanie stąd, że jesli mi przyślesz swoje zdjęcie zrobione cyfraczkiem to
    > pokażę Ci potężne możliwości ingerowania w owo zdjęcie. Co więcej sam nawet
    > nie zauważysz jak zostało zmienione ( chodzi mi o techniczną stronę nie o
    > obraz:-) )
    > To potrafię zrobić, ale np. mój kumpel silnie zaawansowany grafik
    > komputerowy potrafi z takimi zdjęciami cuda. I nie przerabia ich za pomocą
    > prostych programów graficznych, ale zmienia je od środka. No nie znam się na
    > tym aż tak dokładnie.

    Każde urządzenie cyfrowe ma swoją charakterystykę. Różne piksele tej samej
    matrycy, różnie się zachowują (mają np. odrobinę różne zależności
    natężenie-długość światła) i baaardzo ciężko wyłapać wszystkie parametry.
    A jeśli ich nie uwzględnisz to przeróbka przy dokładniejszym badaniu
    pewnie wyjdzie. Co by ukonkretnić - może się okazać, że np. piksel nr
    2311 nie mógł mieć takiej jak ma wartości jeśli piksele 228954 i 421 mają
    takie jakie mają. Teoretycznie można sfałszować taki obrazek w sposób
    praktycznie doskonały, ale to bardzo MZ kłopotliwe.

    --
    Marcin