eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoFirma ubezpieczeniowa żąda zapłaty za niezawarte umowy ubezpieczeniaRe: Firma ubezpieczeniowa żąda zapłaty za niezawarte umowy ubezpieczenia
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 15 Dec 2019 10:21:26 -0800 (PST)
    Subject: Re: Firma ubezpieczeniowa żąda zapłaty za niezawarte umowy ubezpieczenia
    From: "Witold Z." <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 09:46:04 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Ale spróbuj zacząć od wysłania do nich żądania zaprzestania danych, bo
    > może sprawa się sama wyjaśni. Po za tym prokurator nie będzie miał
    > wątpliwości. Przestępstwo z art. 107 Ustawy o Ochronie Danych Osobowych
    > jest przestępstwem umyślnym. Żądanie wyślij pismem imiennie na osobę
    > odpowiedzialną za przetwarzanie danych. Najczęściej jest ta informacja
    > na stronie danego ubezpieczyciela. Bo tak, to on będzie twierdził, ze
    > nie wiedział o Twojej odmowie, a pozostali pracownicy, że nie są
    > uprawnieni do usunięcia danych i odpowiedzialność się rozmyje. W
> [...]
    Rzeczywiście to pomogło, dziękuję za skuteczną poradę. Tzn. chyba już wcześniej
    ubezpieczyciel przygotował pismo z wyjaśnieniem dla mnie ale na moje żądanie
    zaprzestania przetwarzania moich danych osobowych bardzo szybko przysłali mi poniższe
    wyjaśnienie:

    Polisy zostały anulowane, jeżeli otrzymał Pan kolejne pismo z wezwaniem do zapłaty,
    prosimy o uznanie go za nieważne.

    Odnosząc się natomiast do Pana prośby dotyczącej usunięcia danych osobowych z baz
    Towarzystwa, informujemy, że Pańskie dane osobowe nie będą dalej przetwarzane przez
    xxxx.

    Zapewniamy, że Pana adres korespondencyjny został wykorzystany wyłącznie w celu
    przesłania niniejszej wiadomości i udzielenia Panu odpowiedzi na otrzymane
    zgłoszenie.