  • Data: 2006-09-06 21:11:53
    Temat: Re: Firma krzak - c.d.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Henry (k) wrote:

    > Bez obaw - to o czym myślę chyba jeszcze nie obowiązuje w Polsce... ;-)
    > Póki co jest tak że to Twój operator Ci wycenia rozmowę - więc
    > nikt "obcy" nie może Cię naciągnąć. W przyszłości będzie tak że
    > Twój operator będzie tylko pośrednikiem - dostanie info od jakiegoś
    > partnera "ten klient korzystał z naszych usług na 500zł" i wsadzi

    Mówimy o "tu i teraz". W obecnym kształcie ustawa nie pozwala na coś
    takiego - numery "premium" muszą być wyraźnie wydzielone i mieć
    określoną stawkę.

    Bo technicznie to wszystko jest możliwe, włącznie z opłatami za samo
    podniesienie słuchawki. Co zdaje się w paru miejscach obowiązywało.

    Swoją drogą zapis nakazujący przenoszenie numerów między operatorami
    jest kulawy bez jednoczesnego nakazu informowania abonenta dzwoniącego o
    fakcie "wychodzenia" poza sieć macierzystą.

    Na szczęście w pre-paidach (z których dzwonię) jest to dość proste do
    zrealizowania: "ładuję" kartę i zamieniam wszystkie (lub prawie
    wszystkie) złotówki na tańsze minuty w ramach sieci (i telefony
    stacjonarne). Jedyny problem to techniczna kwestia upchnięcia w jednym
    telefonie kilku kart ;) (cholerny COMP128V2...)