  • Data: 2024-03-29 04:59:39
    Temat: Re: Filmy online
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-03-28, RadosławF <r...@o...pl> wrote:
    > W dniu 27.03.2024 o 17:08, Shrek pisze:
    > Nie.
    > Ścigana na podstawie zgłoszeń organizacji finansowanej
    > przez producentów oprogramowania (Mikrosoft) i za
    > udostępnianie oprogramowania a nie filmów czy muzyki.

    Niby tak, ale jakieś formalne ryzyko istnieje. Pewnie kawstia jakiejś
    masy krytycznej takich serwisów na rynku. A skoro jest już ich parę to
    cholera wie czy zaiks czy inna org zarzadzania takimi prawami nie
    dostanie jakiegoś ataku i nie zrobi małej pokazówki.

    > A jak nie używa torrenta tylko coś co generuje mu zyski
    > jako udostępniającemu? Niby końcowa ale zyski czerpie.

    Nie musi generować zysków.

    > Torrenty działają na zasadzie udostępniania linków a nie materiałów

    Ale gdzie znajduje się pierwotny plik, bo to przecież nie jest tak, że
    serwis bazuje wyłącznie na tym co mają klienci. Na tym bazuje
    transmisja, ale serwis nadal musi taki plik też posiadać i go
    udostępniać.

    > chronionych prawnie. Teoretycznie właściciel strony i użytkownik
    > korzystający z niej nie czerpią korzyści majątkowych.
    > Więc postawienie przed sądem zaowocuje karą w wysokości mandatu
    > a policzone koszty śledztwa to będzie od stu tysięcy zł w górę.

    Czerpanie korzyści majątkowych jedynie zmienia wymiar kary. Bez korzyści
    nadal jest odpowiedzialność karna. W sumie cały problem nie wynika z
    tego, że się coś zapłaci dysponentowi praw majątkowych, a że można mieć
    nasrane w papierach jako osoba karalna.

    --
    Marcin