    From: "tommy" <w...@w...ww>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Faktury za internet w dialogu
    Date: Mon, 22 Mar 2010 22:03:47 +0100

    > Żądać wszystko mogą.
    > Zamiast chodzić, napisz im pismo, żeby wskazali jakie faktury nie zostały
    > zapłacone.
    > W zasadzie na tym mógłbyś poprzestać, z tym, że pałeczka jest po ich
    > stronie, mogę ci internet odciąć, twierdząc, że dalej nie zapłaciłeś.
    > Jak chcesz ich wyprzedzić, a oni dalej będą uparcie twierdzic to pozostaje
    > ci sprawa w sadzie o stwierdzenie nieistnienia zobowiązania,

    1. A co w sytuacji kiedy mirek (abonent ) ma np. zlecenie stałe i jako opis
    zlecenia ma "opłata za internet". czy oznacza to, że dialog nie może
    zaksięgować żadnej z tych opłat (?) czyli oznacza to, że abonent nie opłacił
    żadnej faktury a jednocześnie ma nadpłatę? Szczególem jest fakt, że wiele
    firm (gaz, komórki) wprowadza subkonta i tak naprawde płatności są
    księgowane "masowo" bez wnikania kto, co, za co zapłacił. Znaczenie ma tylko
    numer (sub)konta. Zresztą trudno wymagać, żeby np.Era ręcznie księgowała
    miesięcznie 10 mln przelewów ( w uproszczeniu jeden abonent = jeden
    przelew).

    2. wystawiona jest faktura np. FV 1/01/2010 zaś na przelewie mirek (abonent)
    wpisał np. tylko "01/10" lub np. "opłata za styczeń"? ( to odniesienie do
    wątku Andrzeja Lawy, który napisał, że można przypisać wpłatę na podstawie
    opisu wpłaty) Co z taką wpłatą? Powinna być zaksięgowana na poczet np.
    stycznia (opis wpłaty nie jest jednoznaczny czyli taki sam jak numer
    faktury) czy nie powinna być przypisana do żadnej faktury ?

    pzdr
    tommy