  • Data: 2009-12-30 20:06:13
    Temat: Re: Ewidencja ludności przed wojną
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Erm... zdaje się w USA do dziś pomysł "olegitymowania" obywateli
    > obowiązkowym dokumentem uchodzi za zamach na podstawowe wolności
    > obywatelskie.

    Co nie przeszkadza temu, ze funkcje takiego dokumentu pelni prawo
    jazdy i mozna sobie wyrobic w tym samym okienku "prawo jazdy nie
    dajace prawa do prowadzenia pojazdow" wylacznie dla celow
    identyfikacyjnych. W banku mozna sie legitymowac prawem jazdy (lub
    prawem niejazdy 8-) ) albo paszportem - a bez zadnego z tych
    dokumentow bedzie zyc bardzo trudno, chociaz mozna, da sie i formalnie
    obowiazkowych dowodow nie ma.

    Jeszcze lepszym przykladem jest Wielka Brytania, gdzie (nie wiem jak
    teraz, w ramach walki z terrorem) dowodow osobistych nigdy nie bylo a
    prawo jazdy bylo BEZ ZDJECIA.

    MJ