    From: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Emerytura vs renta
    Date: Wed, 28 May 2003 00:58:01 +0200

> [...]
    > uzasadnic. Jako uzasadnienie podaje, ze mam niejakie doswiadczenia
    > jako petent i stwierdzam z bolem, ze adwokatom brak specjalizacji.
    > Mam tu na mysli zwykle zespoly adwokackie, bo z takimi sie zetknalem.
    > To sa po prostu omnibusy do wszystkiego: od bojek i kradziezy kury
    > poprzez przestepstwa gospodarcze i rozwody, no po prostu zajmuja sie
    > wszystkim i niczym czyli tym, co jest opisane na stronach KPA, KPK,
    > KPC. I od tego jest jeden adwokat, jedna kancelaria, ktora przyjmuje
    > wszystko, kazdego ktory wejdzie z ulicy i przedstawi jakikolwiek

    Zgadzam sie, to prawda. Jest zbyt malo adwokatow i to powoduja, ze
    wielu moze sobie wybierac sprawy - oczywiscie najbardziej dochodowe.
    Nie interesuja ich sprawy "trudne" (np. kontra lekarze) i skomplikowane.
    Oczywiscie to pewna generalizacja, ale chyba uprawniona. No na pewno
    nie zajmuja sie zbyt czesto sprawami rent i emerytur.

    > I jak przy takich doswiadczeniach patrzec optymistycznie na sprawe
    > "braku inforamcji..." organu rentowego? :-))) Po prostu uwazam, ze
    > lepiej olac kolejne doswiadczenia zyciowe niz wierzyc w mityczna
    > sprawiedliwosc...

    W sumie to mozesz sprobowac, bo to cie nic nie kosztuje. Postepowanie
    jest w tych sprawach wolne od kosztow sadowych (oplat i wydatkow, czyli
    nie placisz np. wpisu od kwoty ktorej sie domagasz).

    Konrad