eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEmerytura po zmarłym › Re: Emerytura po zmarłym
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "dK" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <4d7e4902$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d8088b4$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
    <ilqe6u$733$1@inews.gazeta.pl>
    <4d80ec3a$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <ilscl8$mg6$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <ilscl8$mg6$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Emerytura po zmarłym
    Date: Thu, 17 Mar 2011 10:24:45 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
    Lines: 96
    Message-ID: <4d81d363$0$2444$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.175.240
    X-Trace: 1300353891 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2444 83.27.175.240:49621
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:671849
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ilscl8$mg6$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > news:4d80ec3a$0$2453$65785112@news.neostrada.pl...
    >>
    >> Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    >> news:ilqe6u$733$1@inews.gazeta.pl...
    >>> On 3/16/2011 4:53 AM, dK wrote:
    >>>>
    >>>> Użytkownik "dK" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>>> news:4d7e4902$0$2488$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>>> Problem wygląda tak: umiera emeryt, za ten miesiąc otrzymuje emeryture
    >>>>> przelewaną na wspólne konto małżonków.
    >>>>>
    >>>>> Bank blokuję otrzymane pieniądze i zezwala wdowie na wypłatę połowy
    >>>>> pieniędzy zostawiając to na postępowanie spadkowe. Jak to się ma do
    >>>>> przepisu:
    >>>>>
    >>>>> "Art. 136. 1. W razie śmierci osoby, która zgłosiła wniosek o
    >>>>> świadczenia określone ustawą, świadczenia należne jej do dnia śmierci
    >>>>> wypłaca się małżonkowi, dzieciom, z którymi prowadziła wspólne
    >>>>> gospodarstwo domowe, a w razie ich braku - małżonkowi i dzieciom, z
    >>>>> którymi osoba ta nie prowadziła wspólnego gospodarstwa domowego, a w
    >>>>> razie ich braku - innym członkom rodziny uprawnionym do renty
    >>>>> rodzinnej lub na których utrzymaniu pozostawała ta osoba."
    >>>>>
    >>>>> ustawy o FUS?
    >>>>>
    >>>>> dK
    >>>>
    >>>> Mam odpowiedź z zupełnie innej strony, z ZUSu. Wynika z niej, że nie
    >>>> przysługuje wypłata należnej emerytury na konto zmarłego.
    >>>
    >>> A mozesz tą odpowiedź zeskanować i wrzucić tutaj, bo nie wiem ile z tego
    >>> co napisałaś jest z zus, a ile towjej własnej interpretacji.
    >>>
    >>>> Ta emerytura musi trafić do rąk najblizszej osoby z którą prowadził
    >>>> zmarły gospodarstwo domowe
    >>>
    >>> bo?
    >>
    >> BO TAK STANOWI PRAWO!
    >> Czy jasne ??????
    >> Dzisiaj byłem w ZUSie i w całości potwierdzili że pieniadze z ostatniej
    >> emerytury nie mogą być uznane jako masa spadkowa własnie na podstawie
    >> cytowanego artykułu.
    >
    > Przestań dyskutować z tym "witkiem" przecież to ewidentny trol. Miał podać
    > podstawe prawną i artykuły ustaw które potwierdzają jego stanowisko, a
    > ciągle czepia sie Ciebie że to Ty masz udawadniać. Jest jeszcze inna
    > możliwość że to właśnie on jest prawnikiem tego banku.
    > ZUS ściągnie tą pomyłkowo przelaną emeryture bez żadnych problemów,
    > natomiast wdowie poradź natychmiastowe otwarcie konta w innym banku i
    > pisemne poinformowanie wszystkich instytucji o nowym numerze konta.
    >

    Masz rację...
    Konto jest już założone w innym banku. Miejmy nadzieję, że tam nie będzie
    cmentarnych hien.
    W tym konkretnym przypadku, rodzina uratuje wdowę, ale ile jest takich
    wdów/wdowców, którzy w wieku 80-kilku lat
    odechciewa sie żyć, gdy z dnia na dzień są w sytuacji, że choć mają
    pieniadze nie mogą uregulować rachunków za prąd, wodę i nie mają zapłacić za
    czynsz. Bo wszystko zabrał zakład pogrzebowy. I to jeszcze w sytuacji traumy
    po śmierci bliskiego. Obrzydliwość!
    My w tej sprawie poradzimy sobie, ale to trzeba zmienić. Nie może być tak,
    że bez żadnej podstawy prawnej, bo jej nie ma, bank co najwyżej w swojej
    nieograniczonej dobroci wypałci połowe.
    I jeszcze jedno na chwilę obecną trzeba zdecydowanie przestrzegać przed
    zakładaniem kont wspólnych. Problem praktycznie znika, gdy są konta
    indywidulane z pełnomocnictwem również na wypadek śmierci. Nie byłoby ani
    problemu, by opłacić koszty pogrzebu, kórych zasiłek pogrzebowy tylko w
    części teraz pokrywa. Ani w sumie z zadysponowaniem całej kwoty.
    Na koncie wspólnym nie można takiego pełnomocnictwa ustanowić z mocy ustawy.
    Oczywiście ustawodawca uznał, że współwłasność jest wystarczajace do tego,
    by współwłaściciel w pełni dysponował kontem również po smierci drugiego, bo
    inny przepis Prawa Bankowego gwarantuje mu to. Natomiast banki w
    tzw."interesie społecznym" całkowicie olały sobie duch tego przepisu w
    sposób praktycznie przestępczy stawiając w takiej sytuacji klienta pod murem
    robią swoją własną chorą interpretacje innych przepisów, kórych podstawa do
    konkretnych wpływów na konto zupełnie nie ma zastosowania.

    Sprawa będzie dokładnie opisana i zostanie przekazana do zbadania przez
    Prokuraturę, trafi również do rzecznika praw konsumenta i RPO.
    Pozostaje później problem w sumie znęcania się nad bezbronnym w obliczu
    aktualnej bezkarności banków za łamanie prawa. Wdowa jest od kilku dni całą
    sytuacją zrozpaczona i roztrzęsiona. To 82-letna kobieta. To musi wpłynąć na
    jej zdrowie.

    Wciąż czekam na odpowiedź z banku zwiazaną ze złożoną reklamacją. Miała być
    udosteniona w ciągu 48 godzin jak oznajmił dyrektor. Mija czwarty dzień...

    dK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1