  • Data: 2004-01-10 22:31:28
    Temat: Re: Emerytura a dorabianie
    Od: "waczek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ania Templer" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:btmbnj$6ba$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam!
    > W jaki sposób zus rozlicza dorabiających emerytów- czy jest to rozliczane
    co
    > miesiąc czy za cały rok? Chodzi mi o to co się stanie jesli emeryt w danym
    > miesiącu przekroczy dopuszczalną kwotę dorobku - zawieszą mu emeryture,
    czy
    > będzie musiał oddać to na koniec roku?

    Witam,
    Dorabiających rencistów i emerytów, którzy nie osiągnęli wieku emerytalnego,
    ZUS rozlicza z przychodów, które uzyskali w ciągu roku kalendarzowego.
    Na wniosek zainteresowanego rencisty/emeryta rozliczenie może być również
    miesięczne.
    Do końca lutego należy przekazać do ZUS informację o przychodzie uzyskanym w
    roku poprzednim. Ten obowiązek dotyczy zarówno emeryta, jak i jego
    pracodawców/zleceniodawców.
    Przy niewielkim przekroczeniu dopuszczalnego przychodu nadwyżkę należy
    przekazać na konto ZUS, po otrzymaniu z ZUS rozliczenia. Przy większych
    przekroczeniach należy zwrócić całość świadczenia za rok lub tylko za
    poszczególne miesiące (przy rozliczeniu miesięcznym).

    wa