  • Data: 2010-08-15 19:17:01
    Temat: Re: Emeryci i renciści nie będą mogli dorabiać
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:i49ceo$ij$2@inews.gazeta.pl Johnson <j...@n...pl>
    pisze:

    > Liczy sie proporcja (czyli stosunek liczby emerytów do liczby czynnych
    > zawodowo). Proporcja się pogarsza.
    Spore uproszczenie. Właściwie błąd.
    Liczą się nie tylko proporcje.
    Uwaga, koncentracja, przykład będzie teraz.
    Też uproszczony dla łatwiejszego zrozumienia.
    I cyfry z czapy, chodzi o mechanizm.
    10 zatrudnionych zarabia średnio po 2k zł i płaci po 10% składek na
    emerytury 5 emerytów.
    Czyli 2 na 1.
    ((10*2000)*10%)/5=400
    A teraz zostawiamy w spokoju proporcję, zostawiamy stopę składki, ale
    zwiększamy zarobek pracujących.
    Zarobek 3000.
    ((10*3000)*10%)/5=600
    I co?
    No dobra, to pogorszymy proporcję. niech na 10 zatrudnionych przypada 7
    emerytów (ponad 1/3 więcej niż w pierwszym wariancie).
    ((10*3000)*10%)/7=428,57
    I dalej jest więcej niż w przykładzie nr 1, a proporcje się pogorszyły
    znacznie.
    Jak zrobić, żeby zarobki składkowiczów wzrosły?
    A co mnie to obchodzi, płacę podatki na to, żeby dzierżący władzę znaleźli
    takich, co wymyślą sposób.
    Nie zaś szli po linii najmniejszego oporu.

    --
    Jotte