  • Data: 2014-02-01 13:14:17
    Temat: Re: Elektrośmieci
    Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co dowodzi że mechanizmy rynkowe działały również w CCCP (tylko
    > rynek nieco odmiennie działał). Objaśniam: fabryki były rozliczane
    > od "produkcji" liczonej w tonach.
    Miało to swoje "zady i walety".
    W tamtym systemie raczej starano się nie psuć materiału i nie do
    pomyślenia było produkowanie czegoś takiego, jak współczesna bazarowa
    chińszczyzna. No i trzymano się pewnych norm, jak np. DIN 45500 (patrz -
    do dziś pamiętam). Teraz panuje taki bełkot marketingowy, że gdyby
    cokolwiek z tego było prawdą, to kilogramem nowego-lepszego proszku
    dałoby się wyprać ciuchy załogi z kilku kopalń. Co gorsza, ten bełkot
    jest wszędzie, a najgorsze, że w polityce. Może ja jestem starej daty,
    ale nowy "ład" nie bardzo mi się podoba.
    Jacek