  • Data: 2005-11-20 20:57:52
    Temat: Re: Edukacyjny office na firmowym komputerze
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Dulek" <f...@b...pl> wrote in message
    news:dlo7u6$tmk$1@news.dialog.net.pl...
    > Witam
    > Taki problem. Mam w firmie 4 komputery. Na jednym z nich jest
    zainstalowany
    > legalny firmowy Office (licencja na firme). Czy moge zainstalowac na
    trzech
    > pozostalych wersje edukacyjna i korzystac w celach niezarobkowych?
    Wszystkie
    > komputery sa firmowe, maja legalne windowsy. Chcialbym byc w porzadku, ale
    > nie wiem, czy taki zakup ma sens od strony prawnej. Czy ladni panowie nie
    > powiedza mi, ze w zwiazku z tym, ze sa to komputery firmowe, nie mialem
    > prawa miec tam takiego oprogramowania. Nie korzystam w zasadzie, ale
    czasami
    > przychodza dzieci i chca sobie cos napisac. Czy moga to zrobic na
    firmowych
    > komputerach?

    Możesz zainstalować o ile:

    1. Będziesz w stanie odeprzeć zarzut, że korzystasz z licencji edukacyjnej w
    działalności gospodarczej - jeśli potrafisz udowodnić....
    2. Co do urzędu skarbowego - rozliczysz amortyzację sprzętu oraz VAT
    proporcjonalnie do tego, w jakim stopniu komputer firmowy służy DG a w jakim
    do celów prywatnych.

    Formalnie przeszkód nie ma - reszta to kwestia jak udowodnisz.

    p.
    W,