  • Data: 2012-04-05 11:27:29
    Temat: Re: Dźwięki z Visty beta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Apr 2012, Dominik & Co wrote:

    > Rozważając przypadek, gdy właściciel praw zezwala
    > na pozyskanie, a ogranicza korzystanie: tu IMHO ma
    > zastosowanie jedynie licencja, czyli de facto zwykła
    > cywilnoprawna umowa. Załóżmy, że instalując program
    > zgadzasz się przestrzegać rzeczonej umowy (zwykle instalator
    > jest stosownie skonstruowany).

    No i mamy istotna większosc programów shareware.
    Własnie tak działaja - pozyskanie egzemplarza jest za darmo.

    > Ale co w przypadku,
    > jeśli ją złamiesz? Czy sąd, w przypadku wykrycia, że używam
    > IE na Linuksie (nie używam, sytuacja hipotetyczna :-)
    > zasądzi na rzecz MS powiedzmy trzykrotność najtańszego Windows?

    Tu jest problem, owszem :), bo oczywiscie podstaw do wyceny
    *całego* windowsa nie widać.
    Ale pozostańmy na częsci karnej - czy możesz zostac ukarany,
    znaczy *bez* zysku dla MS$?

    > Zna ktoś jakieś orzecznictwo? :-)

    Zaczac by trzeba, że mało słychać o karach za naruszanie
    np. shareware.
    A w tym roku był watek o posłaniu w maliny poszkodowanego
    w sprawie własnych PA (zakładajac prawdziwosc opisu, ale
    na mój gust wygladała wiarygodnie) przez prokuratora.
    Tak jakby miało z tego wyjsc, że korporacje sa traktowane
    inaczej :>

    pzdr, Gotfryd