    From: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziedziczenie bez testamentu
    Date: Fri, 17 Mar 2006 09:14:20 +0100

    > W chwili obecnej żyje (podobno) tylko 2 wnuków formalnych właścicieli
    > majątku. A mnie bardziej od kwestii, który z nich ile oddziedziczy
    > interesuje, czy mogą zaistnieć jakieś przesłanki, które spowodują, że tego
    > majątku nie oddziedziczą w ogóle i co się w takim przypadku dzieje z tym
    > majątkiem.

    art. 928 kc - wchodza jego nastepcy, 940 kc

    Rozumiem, że sprawa jest delikatna i wszystko w zasadzie zależy
    > od tego co ustali sąd w postępowaniu spadkowym, jednak jeśli to możliwe,
    > prosiłbym o przykłady, kiedy ci ludzie mogą nie dziedziczyć.

    j.w. Sad nie ma specjalnie do gadania, okresla majatek spadkowy i dzieli
    zgodnie z tym jak ustawa wskazuje
    kwestia pozniej dzialu spadku....

    > W kwestii tego postępowania spadkowego interesuje mnie również jak działa
    > sąd. Dowiedziałem się, że od momentu założenia sprawy, sąd w takich
    > przypadkach przez pół roku próbuje ustalić wszystkich możliwych
    > spadkobierców. Jeśli tak, to w jaki sposób to robi ?

    wzywa wnioskodawce do podania wszytskich spadkobierców, zaczyna sie wymiana
    pism ew. ogłoszenie

    I od kiedy liczony jest
    > ten okres: od momentu założenia sprawy w sądzie, czy od terminu pierwszej
    > rozprawy ?

    od ogłoszenia ale ogłoszenie nie jest obowiazkowe