    From: Beerman <b...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziedziczenie a intercyza.
    Date: Sun, 07 Jul 2002 22:25:57 +0200

    Dnia Sun, 7 Jul 2002 11:53:22 +0200, uzytkownik "Blurp"
    <b...@k...net.pl> znuzony oparl sie o klawiature i wyszlo z tego co
    nastepuje:

    >Witam
    >Mam z żoną podpisaną notarialnie rozdzielność majątkową. Ze związku mamy
    >kilkuletnie dziecko.
    >Pytanie brzmi- Czy w wypadku mojej śmierci majątek dziedziczy tylko dziecko,
    >czy w jakiejś części także żona?

    Tutaj intercyza bedzie miala takie znaczenie, ze zona w razie twojej
    smierci (i odwrotnie) nie otrzyma 1/2 majatku wspolnego (bo go nie
    ma), ktory otrzymalaby jako wspolwlasciciel. Czyli po prostu spadek
    bedzie obejmowal tylko twoj majatek odrebny.

    Rozumiem ze testamentu nie ma i w gre ma wejsc dziedziczenie ustawowe
    ? Jesli tak, to dziedziczy i dziecko i zona. Dziedzicza po rowno 1/2
    spadku po tobie. Gdyby bylo wiecej dzieci, to moglaby zaistniec
    sytuacja, ze zonie przypadaloby min. 1/4 masy spadkowej, ale przy 1
    dziecki nie ma tego zastosowania.
    Po prostu zona 1/2 i dziecko tez 1/2 , czyli I ustawowy krag
    spadkobiercow.

    >Kto dziedziczyłby majątek żony w wypadku śmierci żony i dziecka, lub mojego
    >i dziecka, rodzice i rodzeństwo ?

    Jesli nie ma dzieci ani dalszych zstepnych po Tobie (choc za
    kilkanascie lat moga pojawic sie przeciez wnuki :) to dziedziczy
    malzonek, rodzice i rodzenstwo. Malzonek dostaje 1/2 a pozostala 1/2
    dostaja rodzice i rodzenstwo wedle glow (czyli po rowno).

    Jak nie bedzie zony, zstepnych, rodzicow ani rodzenstwa dziedziczy
    Skarb Panstwa.

    >Pytanie o tyle ważne że chcemy siebie nawzajem ubezpieczyć testamentami w
    >razie tragedii.

    No czyli nie bedzie po prostu dziedziczenia ustawowego a ty
    rozporzadzisz w testamencie swoim majatkiem odrebnym.

    >Dziękuje za odpowiedz.
    >Pozdrawiam

    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    Running Wild - "Treasure Island"