eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
  • Data: 2022-12-28 12:04:08
    Temat: Re: Dziecko wyrządziło szkodę osobie trzeciej z moją czy bez mojej winy?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Dec 2022 10:17:25 +0100, Mateusz Bogusz wrote:
    > Ubezpieczenie "OC w życiu prywatnym" WARTA opisuje tak
    > "Nieważne, kto wybił szybę u sąsiada... Ubezpieczenie obejmuje szkody
    > wyrządzone przez wszystkich domowników, również przez pupila."
    >
    > "Jeśli Twoje dziecko przez przypadek uszkodzi sprzęt w hotelu. Gdy jadąc
    > na rowerze uszkodzisz czyjeś auto w wypadku drogowym."
    >
    > Czytając jednak OWU napotykam "opcje dodatkową - OC dziecko" opisaną
    > jako "Gdy Twoje dziecko (do 13 r.ż.) wyrządzi komuś szkodę bez Twojej
    > winy.".
    >
    > Nie jest dla mnie zrozumiałem w takim razie kiedy ubezpieczenie bez tej
> [...]

    No wlasnie ... zawsze twoja, bo nie dopilnowałes?

    Jesli chodzi o samochody, to jest ciekawszy przypadek.
    Jedziesz ulicą, dziecko z chodnika wskakuje tuz przed auto.

    "Ponieważ małoletniemu winy przypisać nie można, OC posiadacza
    samochodu wyplaci dziecku odszkodowanie na zasadzie ryzyka".

    A co dalej?
    Bo mamy kwestie i regresu odszkodowania OC, i koszty naprawy
    samochodu.

    A jest tu wina rodzica?
    Dzieciom do lat 10 nie wolno samodzielnie chodzic po ulicy,
    ale rodzic na smyczy trzymac nie musi, czy wrecz nie moze.

    J.