  • Data: 2009-09-12 18:50:48
    Temat: Re: Działka rolna - dziedzicznie
    Od: "kaktus" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiście nie zaszkodzi wnieść wniosku o stwierdzenie zasiedzenia
    > nieruchomości (w odpowiednim terminie!), ale jeśli Twoi kuzyni będą w
    > stanie
    > wykazać, że Twój ojciec traktował działkę swojego brata jako swoją (np.
    > konsultował się z nim nt. jej wykorzystywania, pisał w listach jako o
    > "jego
    > polu") to raczej nici z tego.
    >
    > GK

    Kuzyni raczej nie beda w stanie nic wykazac. Nigdy nie bylo w Polsce i nawet
    nie widzieli tego pola. Przypuszczam, ze moga nawet nie wiedziec, ze
    istenieje w Polsce jakies pole, ktore mogloby byc ich.
    Pisze tego posta bo ojciec dostal wczoraj list z urzedu miasta o
    nastepujacej tresci - a nie wiem za bardzo o co w nim chodzi i jak go
    rozumiec:

    " Na podstawie art. 97& 1 , art. 98 & 2 pkt 1,2,6,7 i art 155 w zw. z art 98
    & 1 art 103 & 1 pkt. 6 ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r - Ordynacja
    podatkowa ( t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm. ), majac na
    uwadze powyzej powolane przepisy o odpowiedzialnosci spadkopiercy, wzywa sie
    pana, jako potencjalnego spadkobierce po nie zyjacym wlascicielu
    nieruchomosci polozonej w miescie X, do przedstawienia postanowienia o
    stwierdzeniu nabycia spadku lub aktu dziedziczenia po Jozefie K., w terminie
    7 dni liczac od dnia otrzymania niniejszego wezwania.
    Informacje zawarte w przedmiotowym postanowieniu pozwalaja ustalic osoby
    zoobowiazane do uiszczenia podatku od przedmiotowej nieruchomosci.
    W sytuacji, gdy takie postepowanie nie mialo miejsca nalezy je
    przeprowadzic przed sadem rejonowym wlasciwym dla ostatniego miejsca
    zamieszkania spadkobiercy badz sporzadzic przed notariuszem akt
    dziedziczenia i zawiadomic o tym urzad, w terminie 7 dni od otrzymania,
    niniejszego pisma. Po bezskutecznym uplywie powolanych powyzej terminow,
    wystapimy do sadu z takim wnioskiem i obciazymy pana jego kosztami."

    Jak rozumiec powyzsze pismo ? Dodam, ze zadnej sprawy spadkowej po smierci
    wojka w polsce nie bylo.