  • Data: 2008-05-30 07:28:48
    Temat: Re: Działanie na szkodę spółki z o.o.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 30 May 2008, Kuba wrote:

    > Ok, ale wydaje mi się szkoda wierzycieli nie ma w tym układzie znaczenia?
    > W art. 585 ksh jest mowa o "działaniu na szkodę spółki". Skoro w spółce nie
    > powstała szkoda (z braku poszkodowanych)

    Dlaczego szkodę *spółki* utożsamiasz że szkodą *jej właścicieli*?
    O ile IMHO dopuszczenie do istnienia "osób prawnych" rzeczywiście nie jest
    dobrym pomysłem (tak w ogóle), to jeśli już je dopuszczamy, trzeba je
    traktować jak każdą inną osobę.
    Mówisz że właściciel niewolnika nie może tego niewolnika okraść "bo on
    jest jego własnością"?

    I dlaczego ewentualną szkodę osób trzecich uważasz za "brak
    poszkodowanych"?

    > zarzucić działania na szkodę spółki. Chodzi mi o to, że aby mówić o szkodzie
    > musimy mieć poszkodowanych.

    No mamy: SPÓŁKĘ!

    > Kwestia poszkodowania wierzycieli będzie osobnym zagadnieniem.

    W tym mamy osobę prawną pt. "skarb państwa" :) (jakby sp-ka zarobiła, to
    by zapłaciła CIT)

    pzdr, Gotfryd