  • Data: 2004-01-17 09:38:17
    Temat: Re: Działalność zgodnie z wpisem do ewidencji?!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Jan 2004, pasjonat wrote:

    >+ mam inne pytanko - czy osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza moze rowniez
    >+ pracowac na umowy o dzielo i zlecenie? np. dzialalnosc zakladam na sprzedaz
    >+ marchewki, natomiast pisanie programow komputerowych rozliczam jako umowe o
    >+ dzielo

    AFAIK & IMO - tak.

    Znane mi warunki są następujące:
    - "pisania" nie masz w zakresie DG; BTW - aktualne przepisy podatkowe
    jasno rozwikłały zeszłoroczne (i przedzeszłoroczne :)) problemy
    z możliwością interpretacji 1-os. DG jako "umowy osobistej"
    Powyższy punkt rozwiązuje kolizje z przepisami PDG, o statystyce
    (GUS -> REGON :)) oraz część podatkowych
    - "pisania" nie wykonujesz "dla ludności". Po częsci wynika to z ww.
    warunku - ale trochę inaczej ujętego: przyjmuje się że z powodów
    podatkowych jeśli coś zrobisz "dla ludności" to to jest DG: aczkolwiek
    zapisu nigdzie nie ma, to jakoś nie słychać żeby ktoś czepiał się
    o "działalność uboczną" :) nie wpisaną do ewidencji (bo działalności
    podstawowe w liczbie do 3 trzeba zgłosić go GUS :)) - przyjmuje się
    "przez domniemanie" że jak coś robisz i deklarujesz że "to w DG"
    to to JEST "w DG" :), natomiast działalność "dla ludności" jest DG
    *bez* twojej deklaracji... (podobnie jak np. ścinanie drzew :>
    na własnej działce ! - jako przedsiębiorca zapłacisz "opłatę",
    a "osoby nie będące przedsiębiorcami" są zwolnione).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)