  • Data: 2011-12-11 08:20:05
    Temat: Re: Dział_spadku_a_pieniądze_w_banku...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/11/2011 1:46 AM, sqlwiel wrote:

    > Tylko, o ile zrozumiałem wątkotwórcę, obaj z bratem nie wiedzą ile tej
    > kasy jest, a oficjalnie bank im nie powie bez postanowienia o nabyciu.
    > No więc niech podzielą się zgodnie po połowie, wyjmą kasę, po czym niech
    > każden podaruje drugiemu co-trzeba (pół auta, jeszcze przed
    > przerejestrowaniem i trochę kasy). Jeśli są braćmi, to Vincent ich nie
    > okradnie.

    ja tylko w kwestii formalnej zwracam uwage, ze takie wzajemne darowizny
    nie spełniają definicji z ustawy i nie podlegają zwolnieniu.

    W zaleznosci od wartosci tego samochodu taniej go już bedzie sprzedać
    jeden drugiemu i zapłacić PCC.
    Jesli samochód jest tani, to nikt nie zabrania wam sprzedać go drożej, a
    podatek PCC i tak płaci się od wartości rynkowej.