    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dział spadku
    Date: Tue, 23 Oct 2012 20:06:50 -0500

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    >
    > Dział spadku jest odrębną czynnością prawną.
    > Najpierw ma miejsce sam spadek, i nie licząc kwestii typu testament,
    > zapisy tudzież zachowki, operacja jest prosta: przyjmujesz albo
    > odrzucasz.
    > I kombinowanie "część przyjmuję część odrzucam" jest praktycznie
    > wykluczone (wchodzi w rachubę tylko wtedy, jeśli spadkodawcą staje
    > się ktoś "dwoma drogami" - może jedną przyjąć a inną odrzucić,
    > ale nie dotyczy to części spadku, lecz "metody otrzymania").
    >
    > Później następuje dział.
    > To jest *osobna* czynność, osobno opodatkowana (z osobnymi zwolnieniami).
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html

    > ...od art.992 (spadek), 1035 (wspólność i dział)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Ale to nie jest jedyna droga.

    Jesli ktos chce sie pozbyc spadku, to zamiast robic dział spadku i potem
    obdarowywac sie poszczególnymi przedmiotami, można jak najbardziej
    darować udział w spadku a z samym działem poczekać.

    wszytko zalezy co sie chce osiągnąć.