    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dział spadku
    Date: Mon, 13 Oct 2008 23:15:08 +0200

    On Thu, 9 Oct 2008, Anna wrote:

    > Przecież uzytkowany strych stoi...na NASZEJ połowie działki...

    Ten element jest w Twoim opisie nielogiczny.
    Albo działka jest WSPÓNA, albo jest PODZIELONA.
    A nie da się podzielić niepodzielnego budynku, to zaś IMO oznacza, że
    nikt (znaczy sąd) nie zgodzi się na podzielenie działki tak, że granica
    działki przebiegnie przez dom.
    Czyli dom może być co najwyżej we współwłasności - fakt ew. wydzielenie
    lokali NIE wpłynie na fakt współwłasnosci domu, bo właściciele lokali
    w budynku z lokalami wydzielonymi są niejako "z urzędu" współwłaścicielami
    domu.
    Wniosek: nie ma możliwości, aby lokal (wydzielony) był na indywidualnej
    działce innego właściciela, bo *cały budynek* musi być na działce
    wspólnej.

    > nadzór budowlany o kontrolę, czy to czymś nie grozi...
    > Przyjechało 2-ch starszych panów, zdenerwowanych, bo okazało się, że
    "brat"
    > wiele razy był już w ich biurze i nagadał na mnie i dzieci...
    > Powiedzieli, ze nie chcą się mieszać w waśnie rodzinne/choć ja nic nie
    > mówiłam o sytuacji/i uwierzyli zapewnieniom brata, ze jest dobra
    konstrukcja

    IMO nie ma sensu opisywać co i kto mówił - ważne jest, co jest "na
    papierze". Jak nadzór jest hm... stronniczy, to gadać będą co im pasuje,
    ale IMVHO *NAPISAĆ* już się będą bali - bo jakby coś się stało...

    pzdr, Gotfryd