-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.edukacja.szkola
Subject: Re: Dyrektor skonfiskował komórk
Date: Sat, 9 Apr 2005 02:48:49 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 48
Message-ID: <d378pm$snq$1@inews.gazeta.pl>
References: <g...@n...apcoh.org>
<KDj3e.20662$zY6.6264@news.chello.at> <d2lu0e$4h8$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d2lut4$lvd$1@opal.icpnet.pl> <d2m0be$ia5$1@nemesis.news.tpi.pl>
<1jm4xlr27u406.1r99c5u5utokg$.dlg@40tude.net>
<d2mtlf$8ob$1@nemesis.news.tpi.pl>
<n...@4...net>
<d2qvnb$d50$1@news2.ipartners.pl>
<841rvwubeya6$.ts5dq66vhcfs.dlg@40tude.net>
<d2rkkq$g25$1@nemesis.news.tpi.pl> <d2rqal$gm2$1@opal.icpnet.pl>
<d2rvkj$sj8$1@news.onet.pl> <d2u2qi$3lo$1@opal.icpnet.pl>
<d2u46u$15g$1@inews.gazeta.pl> <d301te$ou2$1@nemesis.news.tpi.pl>
<j...@j...x86.cl> <d30ja2$3b1$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d30k7m$hqe$1@inews.gazeta.pl> <d32u8j$5r8$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d33027$cch$1@inews.gazeta.pl> <d34f8m$lk7$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d35pca$7p1$1@inews.gazeta.pl> <d36pol$8gd$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d36pt1$fg2$1@inews.gazeta.pl> <d36r23$j0a$1@nemesis.news.tpi.pl>
<d36rs3$pes$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: bqg68.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1113007734 29434 83.29.74.68 (9 Apr 2005 00:48:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Apr 2005 00:48:54 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
X-User: robert.tomasik
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:289525 pl.soc.edukacja.szkola:40664
[ ukryj nagłówki ]> No dobra...to wina prawa czy nauczycieli?
Wina czego? Kradnąc uczniom telefony problemu alkoholizmu, narkomanii,
biedy czy zwykłej agresji w żaden sposób nie rozwiążesz. Według mnie
możesz go tylko pogłębić. Jedynie dasz do zrozumienia uczniom, wpoisz w
nich przekonanie, że prawo jest niczym. Że można bezprawnie łamać prawa
innych osób w imię mniej lub bardziej wyimaginowanych celów. Czy
uważasz, że to jest wychowawcze?
By ocenić, kto jest winien temu, że Ty jako dyrektor szkoły nie masz
prawa zabronić uczniom korzystania z telefonu komórkowego trzeba się
przede wszystkim zastanowić, czemu miałby ów zakaz służyć. Zaznaczam, że
myślę o używaniu poza lekcjami. Bo na lekcjach po prostu narusza to
porządek i moim zdaniem zakaz używania jest racjonalny i spokojnie można
wywieść z obecnego stanu prawnego.
Jeśli uda się nam znaleźć racjonalne przesłanki, by dowieść - by przede
wszystkim przekonać samych uczniów do tego - że używanie telefonu jest
błędem, to żadne zakazy nie będą konieczne. Nie będą, bo sami uczniowie
świadomie nie będą ich używać. Tak jak nie rzucają do siebie nożami (a
przecież mają dostęp), nie duszą się, nie zabijają, nie gwałcą.
Zasadniczo, bo patologicznych przypadków wykluczyć się nie da, ale na
głęboką patologię, to i zakaz nie pomoże.
Z międzywierszy Twoich postów odczytuję dwa powody tych zakazów:
- obawę, że telefon posłuży dilerom narkotykowym,
- obawę przed kradzieżą.
Dilerzy narkotykowi, jeśli tylko faktycznie będą potrzebowali połączenia
telefonicznego, to spokojnie ominął Twój zakaz. Żaden problem
przeprowadzić rozmowę z ubikacji, czy innego miejsca, w którym nikt
rozmówcy nie zobaczy. W szkole jest zawsze kilka takich miejsc. Obawa o
kradzież jest tyle niedorzeczna, iż prowadziła by do eskalacji zakazów.
No bo czemuż to telefon komórkowy ma być wyróżniony? A jak dziecku
ukradną kurtkę (niech chodzą bez kurtki), buty (niech bachory na bosaka
zasuwają), długopis, książkę ... Sam zobacz do czego ten kierunek nas
prowadzi? Do absurdu.
Tak więc wydaje mi się, że brak możliwości odbierania komórek uczniom
jest skutkiem nie tyle ułomności prawa, niedouczenia nauczycieli, co po
prostu brakiem racjonalnych przesłanek do wprowadzania takich zakazów.
Gdyby ustawodawca uznał, że taki zakaz jest konieczny, to wówczas musiał
by wyposażyć nauczycieli w odpowiednie mechanizmy prawne pozwalające ów
zakaz wyegzekwować.
I wydaje mi się, że już ten temat dostatecznie wyjaśniliśmy.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.05 10:02 Przemek R...
- 09.04.05 10:42 Leszek
- 09.04.05 20:58 RomanO
Najnowsze wątki z tej grupy
- Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- "Wyjebongo" 33 i 1/3
- Zastrzelił kolegę
- Sąsiad o aktywistach
- Izrael kontra Hamas
- Korekta faktury Bolt
- Re: Sędzia v. Sędzią prezes SN już zawiadomieniem w prokuraturze
- Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- Policjant użył broni, na skutek czego jego kolega został ranny.
- znów wrocław
- Re: Antysemici z MTK w Hadze wydali nakazy aresztowania [Izrael odrzuca "fałszywe i absurdalne zarzuty"]
- Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- Ideologia Geniuszy-Mocarzy wer. 9927
- Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
Najnowsze wątki
- 2024-11-28 Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- 2024-11-28 Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- 2024-11-27 "Wyjebongo" 33 i 1/3
- 2024-11-27 Zastrzelił kolegę
- 2024-11-26 Sąsiad o aktywistach
- 2024-11-26 Izrael kontra Hamas
- 2024-11-26 Korekta faktury Bolt
- 2024-11-25 Re: Sędzia v. Sędzią prezes SN już zawiadomieniem w prokuraturze
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-23 Policjant użył broni, na skutek czego jego kolega został ranny.
- 2024-11-23 znów wrocław
- 2024-11-23 Re: Antysemici z MTK w Hadze wydali nakazy aresztowania [Izrael odrzuca "fałszywe i absurdalne zarzuty"]
- 2024-11-21 Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-22 Ideologia Geniuszy-Mocarzy wer. 9927
- 2024-11-22 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu