  • 1. Data: 2005-05-01 19:39:02
    Temat: Re: Dym od sąsiada na moim podwórku - pomocy
    Od: "Jerzy Roman" <j...@N...gazeta.pl>

    > Wielkie dzięki za pomoc!!!
    > Czy w mojej sytuacji jest szansa na pozbycie się problemu?
    > Czy jest możliwe skierowanie pisma do odpowiedniej instytucji (nie sądu)??

    Jest jeszcze możliwość skargi ale tylko w przypadku jeżeli immisja wywołana
    jest przez działalność gospodarczą.

    Trzeba sprawdzić w planie zagospodarowania przestrzennego czy w tym rejonie
    można lokalizować takie zakłady stanowiące zagrożenie dla środowiska naturalnego.

    Prawdopodobnie nie będzie u was planu zagospodarowania terenu, ponieważ w
    większości gmin straciły one ważność na koniec 2003-04 roku. Spytaj w gminie.

    Jeżeli nie ma planu to każdy zakład musi występować indywidualnie o warunki
    techniczne zagospodarowania terenu.
    W tym wypadku o opinię powinni być zapytani wszyscy zainteresowani sąsiedzi,
    bowiem każdy z nich może złożyć protest przeciwko lokalizacji uciążliwego
    zakładu w swoim sąsiedztwie.

    Możliwe,że ta procedura zastała zaniechana.

    Skargę należy składać do miejscowego wydziału ochrony środowiska.

    Posprawdzaj, czy zakład uzyskał zgodę na działalność w sposób zgodny z prawem.

    Jeżeli to nie jest działalność gospodarcza to pozostaje droga sądowa.