eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDuplikat paragonu?Re: Duplikat paragonu?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Duplikat paragonu?
    Date: Sat, 05 Nov 2011 22:29:04 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 33
    Message-ID: <j949qm$fko$1@news.onet.pl>
    References: <j92vmi$kqb$1@news.task.gda.pl> <j93c9p$coi$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1111051858100.3944@quad>
    <k...@c...fuw.edu.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1111052153040.2664@quad>
    NNTP-Posting-Host: host-46-186-34-239.dynamic.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1320528535 16024 46.186.34.239 (5 Nov 2011 21:28:55 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 5 Nov 2011 21:28:55 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1111052153040.2664@quad>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:690935
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-11-05 21:57, Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Sat, 5 Nov 2011, Michal Jankowski wrote:
    >
    >> Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:
    >>
    >>> Ale prawo do żądania przyjęcia reklamacji nie wynika z paragonu :)
    >>
    >> Przypominam, że (niektóre?) instytucje typu teatr/filharmonia
    >> uzależniają zwrot pieniędzy za bilet w przypadku odwołania imprezy od
    >> przedstawienia nie tylko biletu, ale także paragonu, w sytuacji gdy od
    >> początku do końca istnieje pewność, że bilet jest biletem do tego
    >> teatru i nie był kupiony nigdzie indziej,
    >
    > A podstawę prawną takiego żądania podają, czy po prostu czekają
    > aż pierwszy klient pójdzie do federacji konsumentów?
    > Bo to że brak zwrotu paragonu rodzi uciążliwości dla sprzedawcy
    > jest oczywiste (protokół zwrótu, później jeszcze musi się nie
    > zgubić przez lat 5++ itede), więc "nacisk" mnie nie dziwi :]
    > a jeśli skutkiem nacisku jest "wszyscy się stosują", to tym
    > bardziej :)
    > Teatr i filharmonia powiadasz? Jak to było z klientami
    > pod krawatem i potencjalną awanturogennością? Może w tym
    > leży rozwiązanie zagadki ;)

    Kiedyś warszawski miejski przewoźnik bezprawnie pobierał 5zł za wydanie
    karty miejskiej. I potem te 5zł oddawał. Ale tylko tym, którzy mieli
    paragon.

    Nie przypominam sobie, aby ktoś próbował coś gdzieś ugrać.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1