  • Data: 2005-08-18 21:30:15
    Temat: Re: Drzewko
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    KrzysiekPP <k...@n...op.pl> niebacznie popelnil
    news:MPG.1d6f04574527c1c898a3a2@news.tpi.pl:

    > O ile pamietam to drzewo musi osiagnac jakis minimalny wymiar,
    > zeby wpadło pod skrzydła ustawy.
    cytata:
    Sprawy usuwania zieleni zgodnie z prawem reguluje Rozp. RM z dnia
    6 maja 2003 r. w sprawie jednostkowych stawek opłat za usuwanie drzew
    lub krzewów (Dz.U. 2003 nr 99 poz. 906). Rozporządzenie poza zmianami
    o charakterze formalnym (wymogi UE) wprowadziło dwie ważne regulacje
    dotyczące ulg w opłatach:
    * usunięcie drzew lub krzewów przez przedsiębiorców (tylko osoby
    fizyczne) w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą ustala
    się z zastosowaniem współczynnika 0,1 - co oznacza, że stawki
    dla nich stanowią 1/10 stawek z tabeli opłat !
    * usunięcie topól (mieszańców euroamerykańskich) i klonu
    jesionolistnego objęto również 90% ulgą w opłacie.

    Sprawy kar za nielegalne usuwanie drzew i krzewów i niszczenie
    zieleni regulują dwa rozporządzenia:
    1. Rozp. RM z dnia 6 maja 2003 r. w sprawie jednostkowych stawek kar
    za usuwanie drzew lub krzewów (Dz.U. 2003 nr 99 poz. 907);
    2. Rozp. Ministra Środowiska z dnia 26 czerwca 2003 r. w sprawie
    trybu nakładania kar pieniężnych za usuwanie drzew lub krzewów
    bez wymaganego zezwolenia oraz za zniszczenie terenów zieleni
    albo drzew lub krzewów (Dz.U. 2003 nr 113 poz. 1074).
    jako zasadę można przyjąć, że kary są dwukrotnie wyższe od normalnych
    opłat.
    /koniec cytaty- ktora trzeba sprawdzic co do aktualnosci stanu
    prawnego/

    Zakładając, że owe iglaki to świerki to po zmuszeniu strazy miejskiej
    do interwencji, do której jest zobowiązana, to sąsiad zabuli za każdy
    centymetr obwodu w miejscu cięcia od 140 do 1400zł (1/10).
    Zgodnie z Art. 47e. 4. 3) ustawy z dnia 16 października 1991 r. o
    ochronie przyrody (Dz. U. z 2001 r. Nr 99, poz. 1079)
    "skrzydła ustawy" działają nie od wysokości, a od wieku: pow. 5 lat.

    7-letni świerk dużo obwodu nie ma w połowie wysokości 20-30cm?,
    ale gdyby sąsiad uciął go tuż przy ziemi to napływy korzeniowe
    i 70 centymetrów uczynią, a to da 1/10*70*444zł.

    --
    pozdro
    poreba - piła tnie szybko, drzewo rośnie powoli