  • Data: 2008-11-29 21:19:02
    Temat: Re: Drogówka "śledzi" i kumuluje wykroczenia...
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 29 Nov 2008 22:04:24 +0100, sawic napisał(a):

    > Żaden ze mnie prawnik, ale o ile dobrze pamiętam to w kodeksie wykroczeń
    > jest napisane, że kara za wykroczenie w ramach złamania jednego przepisu
    > jest tylko jedna, najwyższa. Czyli jakbyś przed godziną 22 jechał 90km/h
    > w terenie zabudowanym i 120 km/h poza nim, to powinieneś dostać mandat
    > za przekroczenie prędkości o 40km/h w terenie zabudowanym. I tyle.

    To dopiero byłoby bez sensu. Możnaby np. wybijać szyby na przystanku bo i
    tak byłaby za to jedna kara, powiedzmy 1500 zł grzywny.

    > Dodatkowo, wydaje mi się, że policja łamie prawo nie zatrzymując
    > łamiącego przepisy od razu. O ile się orientuję, to mają obowiązek
    > natychmiastowego zatrzymania osoby stwarzającej zagrożenie dla ruchu.

    Czasem tak robią. To zależy od indywidualnej oceny.

    > Mogą się tłumaczyć, że nie mieli możliwości bezpiecznego zatrzymania
    > "pirata drogowego", ale wtedy i samo nagranie nie mogło by być za
    > długie, bo można było by wynaleźć na nim taki moment, w którym mogli by
    > dokonać zatrzymania.

    Powtórzę - kontratyp.

    > Przecież nie może być tak, że wyjdę z domu z nożem i zacznę dźgać ludzi,
    > a policjant będzie szedł za mną i liczył ofiary, aż uzbiera się
    > powiedzmy 10. Poniżej tego nie będzie interweniował, bo w jego mniemaniu
    > mógłbym za to dostać za niski wyrok.

    Dlatego też jak ktoś stwarza naprawde duże zagrożenie to zatrzymują go od
    razu. Przykładów jest wiele, choćby ostatni z gościem co jechał pożyczonym
    ferrari. Zatrzymali go od razu jak tylko zdołali dogonić :)

    > Nie wiem też czy w polskim prawie istnieje coś takiego, że dowody
    > uzyskane w bezprawny sposób są nieważne.

    Nie istnieje.

    > Ale ja tam się nie znam, informatykiem jestem a nie prawnikiem ...

    No właśnie - logika myślenia Cie zgubiła, to jest prawo.. :)

    --
    best regards,
    scream