  • Data: 2015-08-06 13:30:35
    Temat: Re: Drogówka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-08-06 o 13:08, Shrek pisze:

    > Jest - chodzi o to, że chcesz mieć 100 czy 120 przed zabudowanym i 80 po
    > znaku teren zabudowany.

    Nie rozumiem. Chcę mieć 120/100 przed i 50/60 po.

    > Teren między zabudowanym porównaj sobie ze
    > skrzyżowaniem.

    Ale co tu porównywać? Nie ma podstaw uznawać, że ograniczenie prędkości
    obowiązuje do "pierwszej linii skrzyżowania". Niwelowanie znaków na
    skrzyżowaniu ma na celu jasność istniejących ograniczeń - aby
    wjężdżający w drogę na skrzyżowaniu był informowany o ograniczeniach, a
    nie ma na celu tego, aby na skrzyżowaniach ludzie hamowali na 5 metrów.

    > Albo jeszcze prościej masz 70 przed znakiem teren zabudowany i chcesz
    > mieć 70 za znakiem. Dokładnie jak 70 przed i za skrzyżowaniem.

    Nic nie chcę. Pisz jaśniej.

    > I tu i tu traktując przepisy dosłownie na skrzyżowaniu do następnego
    > "ograniczenia" jak i za zanakiem do następnego ograniczenia msz 50/60.

    Fakt, że znaki obowiązują "do najbliższego skrzyżowania" oznacza, że
    skrzyżowanie jeszcze łapie się w znakowym ograniczeniu (tak samo jak
    obowiązywanie czegoś do piątku w piątek też obowiązuje).

    --
    Liwiusz