  • Data: 2008-04-09 16:48:20
    Temat: Re: Droga wewnętrzna czyli znikające skrzyżowanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gray" <_...@X...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ftif01$1ep$1@mx1.internetia.pl...

    > pierszeństwa" i "koniec drogi wewnętrzej". Zatem jest skrzyżowanie czy
    > zniknęło? Co na to szanowni grupowicze?

    To, że to było skrzyżowanie w mojej ocenie nie ulega żadnej wątpliwości.
    Skoro przy drogach stały znaki "skrzyżowanie z drogą podporządkowaną", to
    znak ma pierwszeństwo nad przepisem. Gdyby nawet te poprzeczne drogi nie
    spełniały kryteriów, to i tak było by to skrzyżowanie.

    Natomiast otwartą sprawą pozostaje, co to zmienia w Twojej sprawie. Kobieta
    bez wątpienia dopuściła się wykroczenia, skoro wyprzedzała w obrębie
    skrzyżowania. Zakładam milcząco, że tam było po jednym pasie w każdym
    kierunku, bo gdyby były dwa, to sprawa by nieco inaczej wyglądała. Ale
    skoro Ty uderzyłeś w jej tyln drzwi, to niestety moim zdaniem jest Twoja
    wina, albowiem to Ty nie zachowałeś ostrożności, nie spojrzałeś w lusterko,
    czy manewr można wykonać bezpiecznie itd. Gdyby to ona uderzyła w Twoje
    tylne drzwi, to byłaby pewnie jej wina.

    To, ze ona narusza przepisy było przecież widać, więc należało zastosować
    zasadę ograniczonego zaufania i powstrzymać się od skrętu.