  • Date: Sat, 19 Apr 2008 21:39:23 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga dojazdowa do posesji.

    Tadek pisze:

    > kupiłem działkę na której chcę wybudować dom, jednak droga prowadząca do
    > mojej działki i sąsiednich jest nie przejezdna. Jest to obecnie jedno
    > wielkie "bagno"- pole na którym co niektórzy wytyczyli działki i
    > ogrodzili, ale dojechać tam nie sposób. W momencie kiedy popada deszczyk
    > nie wjedzie nawet traktor, a gdzie tu sprzęt budowlany. - droga nawet

    Spoko wodza. Myślisz, że zanim drogi wybudowano, to jak przyjeżdżał
    sprzęt budowlany do budowy tych dróg, hmm? ;->

    > nie jest wytyczona. Dojazd obecnie odbywa sie przez puste pole, ba nawet
    > przez działki innych osób. Zrobiliśmy spotkanie z urzędnikami gminy na
    > którym to obiecano nam wiele ( spisaliśmy to i urzędnicy gminy podpisali
    > )problem w tym że sie z tego nie wywiazują. Czy istnieje jakiś przepis
    > który narzuca na gminę obowiązek utrzymania dróg, zagwarantowania
    > dojazdu na posesję? Bo powiem szczerze że nie chciałbym prowadzić

    Zasadniczo tak, ale gmina ma budżet, który nie jest nieograniczony.

    Poza tym - czy aby na pewno te drogi są własnością gminy? Bo jeśli nie,
    to pretensje do właściciela należy kierować.

    > małżonki w kaloszach do samochodu :) oddalonego o 1km od domu. Za
    > wszelkie rady serdecznie dziękuję.

    Zakup samochodu terenowego? ;->

    Tak, jestem złośliwy, ale przed zakupem działki na pewno ją oglądałeś.
    Widziałeś, jak wygląda dojazd. Jako myślący człowiek powinieneś zdawać
    sobie też sprawę, że wójt nie jest w stanie pstryknięciem palców
    spowodować pojawienia się utwardzonej drogi.

    Poza tym weź pod uwagę, że sprzęt budowlany drogę dość często niszczy
    (lub przynajmniej poważnie przyśpiesza jej zużycie), więc logiczne jest,
    że właściciel drogi wolałby drogę zrobić po zakończeniu budów. Pamiętaj
    - budżet gminy to są też twoje pieniądze i wybudowanie drogi tylko po
    to, żeby została "zaorana" ciężkim sprzętem to marnowanie także twoich
    pieniędzy.