eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDroga dla pieszych i rowerów prędkość rowerzystyRe: Droga dla pieszych i rowerów prędkość rowerzysty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.178-36-18-103.
    dynamic.inetia.pl!not-for-mail
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga dla pieszych i rowerów prędkość rowerzysty
    Date: Sat, 14 Sep 2024 18:08:09 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <vc4cdi$1au$1@news.chmurka.net>
    References: <vbr867$hdv$1@news.chmurka.net> <vbsfvi$cb4$1@news.chmurka.net>
    <vbtujm$dm5$1@news.chmurka.net>
    <e...@4...net>
    <vbu2bn$gd9$1@news.chmurka.net>
    <858x83zu6zru.4qjayd1d63x7$.dlg@40tude.net>
    <vbu8e0$kb9$1@news.chmurka.net>
    <1k5ie3kqcldsz.127vszrj59q9w$.dlg@40tude.net>
    <vbuidu$qsg$1@news.chmurka.net>
    <4eacjacz2rwn$.922r1cc7d9t1$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 14 Sep 2024 16:08:18 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="niusy.pl";
    posting-host="178-36-18-103.dynamic.inetia.pl:178.36.18.103";
    logging-data="1374"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:GuYA/htE+kBNPNu6cQsJUYCoW2s=
    sha256:8tmRCY459V5o6aQNd2TnZvGm9kBxnrYvEBEw8f1Z2cM=
    sha1:3qEcBLlAJOOB/Wg27imjXc7tuOo=
    sha256:GlcjGkRdwzpNqd5hzKo5yTc9EaCoCyzRdQYcXva7LZ0=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <4eacjacz2rwn$.922r1cc7d9t1$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:857082
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 12.09.2024 o 20:43, Adam pisze:
    > Dnia Thu, 12 Sep 2024 13:13:52 +0200, Akarm napisał(a):
    >
    >> W dniu 12.09.2024 o 11:37, Jacek Maciejewski pisze:
    >>
    >>> (///)
    >>> I nie sądź pochopnie że optuję za jednym czy drugim punktem widzenia.
    >>> Ten aspekt który mnie ciekawi to niespójności, niekonsekwencje czy
    >>> nielogiczności w strukturze prawa drogowego, które wg. mnie nadaje się
    >>> tylko do całkowitego przepisania z tym zastrzeżeniem że musi się
    >>> zmieścić na góra kilku stronach A4.
    >>
    >> Dla mnie wystarczyłyby trzy artykuły:
    >> 1. ruch prawostronny
    >> 3. bezwzględne pierwszeństwo pieszych (w tym zebra = chodnik) na chodnikach
    >> 3. hierarchia przejazdu: policjant, światła, znaki, prawa strona
    >>
    >> Tyle że to wystarczyłoby tylko dla mnie. Bo ja nie muszę mieć podwójnej
    >> ciągłej, żebym nie wyprzedzał przy braku miejsca/widoczności. Nie muszę
    >> mieć zakazu, żebym nie parkował na skrzyżowaniu. Nie muszę...
    >> Bo myślę.
    >> Ale z powodu bezmózgów za kierownicą przepisy muszą być szczegółowe.
    >> Legislatorzy starają się opisać każdy możliwy przypadek i przez to mamy
    >> tak wiele artykułów, że niektórzy starają się wysnuwać dziwne i niczym
    >> nieuprawnione wnioski.
    >
    > Jakiś czas temu kupiłem w jakimś antykwariacie "Kodeks Drogowy" chyba z lat
    > 50-tych.
    > Jest to książeczka mała (coś około B5) i zawiera jakieś 30 kartek włącznie
    > z rysunkami znaków drogowych.
    > Można się było wyuczyć na pamięć w godzinę.
    >
    >

    "Pierwsze w pełni polskie przepisy ruchu drogowego zostały zawarte w
    ustawie z dnia 7 października 1921 r. o przepisach porządkowych na
    drogach publicznych (Dz.U. 1921 nr 89 poz. 656).
    http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1921089
    0656 Dokument
    zapisany na zaledwie 6 stronach (obecna ustawa ma 181 stron), stworzył ..."

    https://info-car.pl/infocar/artykuly/historia-prawa-
    jazdy-czesc-1.html

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1