    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dotacja - Zarzut UKS - długie
    Date: Tue, 25 Oct 2005 01:01:50 +0200

    Użytkownik "Zbigniew Lewandowski" <z...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:djj7dg$3ob$1@news.onet.pl...

    Generalnie, to niby to UKS musi Ci dowieść winę, a nie Ty swoją
    niewinność. Przyznam, że koncepcja karania za decyzje finansowe
    szeregowego pracownika zamiast zarządu instytucji wydaje mi się
    cokolwiek kontrowersyjna. Ja bym na Twoim miejscu poczekał, czy pójdą
    z tym do sądu. Jeśli tak, to zostaje adwokat, bo przecież grupa bronić
    Cię nie będzie.

    Skarga na inspektora w tym wypadku w mojej ocenie jest bez większego
    sensu. Jedynie przedłuży sprawę, bo ktoś będzie musiał to zbadać, a
    korzystnego rezultatu (uniewinnienia) tą drogą nie dostaniesz. Więcej
    może to być o tyle niekorzystne, że materiały zostaną przejrzane i
    usunięte wszelkie niedociągnięcia.

    Od weryfikacji zarzutów jest sąd. W różnych rejonach kraju obowiązują
    różne koncepcje. Niby w opisanym wypadku, to raczej należało by Cię
    przesłuchać jako świadka z uprzedzeniem o prawie odmowy odpowiedzi na
    pytania mogące Cię narazić na odpowiedzialność karną. Z postawienia Ci
    zarzutu wypływa jedna korzyść. Jeśli nie zdołają go dowieść, to
    ponowne jego postawienie jest tak skomplikowane, że aż niemożliwe,
    więc sprawę się ostatecznie wyjaśni.

    Wydaje mi się, że na obecnym etapie, to najlepszym, dla ciebie
    wyjściem jest sąd. i nie musisz wcale tam żółci wylewać na nikogo.
    Wystarczy, że wykażesz, że nie byłeś osobą odpowiedzialną za
    gromadzenie jakiś tam dokumentów. A kto był, to niech sobie organ
    procesowy wyjaśnia.