  • Data: 2002-10-29 21:39:34
    Temat: Re: Dokumenty sporządzane elektronicznie
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W systemach bankowości internetowej można wykonać wydruk tzw. "wtórnika",
    > który podobno ma być odpowiednikiem potwierdzenia przelewu. Na wtórniku
    tym
    > jest informacja "dokument spoądzony elektronicznie, nie wymaga pieczęci
    ani
    > podpisu". Zadzoniłem do banku i poprosiłem o informację na jakiej
    podstawie
    > bank twierdzi że ten dokument ma taką samą moc prawną jak potwierdzenie pr
    > zelewu wystawionego przez bank.

    IMHO to bzdura i bezczelne oszukiwanie klientów, ale zaraz ktoś pewnie
    zgłosi sprzeciw ;-)

    > Czy ktoś z szanownych
    > grupowiczów mógłby przytoczyć odpowiedni artykuł (o ile informacja
    > podana przez bank jest prawdziwa) tak żebym mógł przetrzeć drogę dla
    innych
    > osób w urzędzie skarbowym (ew. w TPSA itd)

    Obawiam się, że chyba niewiele przetrzesz - Prawo Bankowe mówi:
    "Art. 7. 2 Dokumenty związane z czynnościami bankowymi mogą być
    sporządzane na elektronicznych nośnikach informacji, jeżeli dokumenty te
    będą w sposób należyty utworzone, utrwalone, przechowywane i zabezpieczone"

    Zaiste trudno uznać to co oferują obecnie banki za dokumenty "należycie
    zabezpieczone" - zwłaszcza zabezpieczone przed modyfikacjami.
    IMHO taką rolę mogłyby pełnić potwierdzenia _podpisane elektronicznie_
    przez bank, ale jak dotychczas (mimo dużej podobno konkurencji) żaden
    czegoś takiego nie proponuje.

    pz.Pix