  • Data: 2009-05-23 10:14:53
    Temat: Re: Dojazd do pracy
    Od: przypadek <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Maj, 22:32, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomościnews:gv6on6$7fr$1@atlantis.news.neostrada.
    plWojtek

    > A jakie przepisy regulują możliwość nękania pracownika poza czasem pracy,
    > "wzywania" itp.?
    >
    > --
    > Jotte

    Pracodawca ma prawo nakazać pracownikowi dyżur w domu, za który nie
    płaci. Wymaganie to nie może naruszać prawa do wypoczynku dobowego i
    tyg., więc w praktyce dyżur może trwać w godz. 16-21 (zakładając że
    praca od 8 do 16). No i w weekendy musi być 35h wolne w ciągu.

    Oczywiście podjęcie pracy w tym czasie to nadgodziny (przy normalnej
    umowie). Wszelkie koszty, dojazd etc. pokrywa pracodawca, sam czas
    dojazdu jest również wtedy czasem pracy.