eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? › Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? TAK :-)
  • Data: 2010-01-20 09:01:51
    Temat: Re: Dodatkowe opłaty za płatność kartą w sklepie - Zgodne z prawem ? TAK :-)
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > Czy sklep ma obowiązek "brać na siebie" prowizję operatora karty (2-3%)?
    > *NIE* => "ukrywanie przed klientem prowizji operatora kary" nie wynika
    > (jak rozumiem) z przepisów prawa ale co najwyżej z umów z operatorami kart,
    > stąd się biorą takie "cuda" jak "rabat za płacenie gotówką" :-)

    Tak, ale to tylko w miejscach, gdzie ilość transakcji jest mała, w
    miejscach, gdzie jest duża, zazwyczaj i prowizja operatora jest niższa i
    dodatkowo masz czasem nawet rabaty za płacenie określoną kartą. Wszystko
    zależy od umowy.

    > P.S.
    > Ja już widziałem sklepy "wielkości dawniej sugerującej na 100% obsługę
    > kart" które "przepraszają drogich klientów" za to że płatności kartą
    > *nie przyjmą WCALE* - mają ten problem z głowy :-)

    Jak również trochę klientów mniej. Ludzie odzwyczajają się od noszenia
    większej gotówki. Mi rzadko zdarza się mieć w gotówce więcej niż 20 zł
    przy sobie, chyba, że wiem, że będę potrzebował.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl