  • Data: 2012-02-06 17:29:33
    Temat: Re: Dodatkowe okno - loggia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 5 Feb 2012, yapann wrote:

    > "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl> wrote in message
    >

    > a czy to zależy / niezależy od przynależności budynku?
    >
    > Na moim osiedlu (spółdzielczym), swego czasu wiele osób robiło powiększanie
    > okna balkonowego na tzw. witrynę bez ceregieli ze spółdzielnią.

    Nie wrzucaj do jednego worka cywilnoprawnych uprawnień właściciela
    z administracyjnymi uprawnieniami urzędu, jakim jest inspektor
    budowlany.

    > De facto powinni pozwolenie spółdzielni mieć, lecz nie mieli i nie
    > występowali inie informowali - a spółdzielnia doskonale wiedziała

    Widać im pasowało.
    A jeśli przy okazji naruszali regulamin sp-ni, to tym bardziej
    im pasowało :>
    Zresztą, w wielu przypadkach urzędom też tak pasuje - stawiają
    na przykład ludziska bez pozwoleń garaże i inne takie, "papierów"
    nie ma, zgody nie ma... i stoją.
    Ale ja trzeba będzie przeorać teren bo trzeba tam puścić jakąś
    rurę, to tym samym nie będzie problemu "ale ja mam zgodę na
    ten garaż", tylko "pan toto wyburzu w ciągu dwu tygodni" :>

    > Teoretycznie spółdzielnia kazała sobie meldować nawet gdy chciało się zmienić
    > kaloryfer na inny w mieszkaniu własnościowym - ja tam nie wiem czy to
    > słusznie?

    Nie pamiętam dokładnie jak to z zapewnieniem jednolitego ogrzewania
    w takim budynku jest, ale jakieś wyroki "wyższego szczebla" były,
    że nie można się "odciąć" od centralnego ogrzewania i stosować
    swoje, więc tym samym żądanie informacji na ten temat wydaje się
    uzasadnione.

    > Z kolei na moim obecnym osiedlu się burzą żeby nawet nie nawiercić w elewacji
    > (np na balkonie) - bo gwarancja dewelopera. Czy kiedy gwarancja się skończy,
    > można montować elementy na części zewnętrznej elewacji - takie jak
    > wieszak-suszarka/oświetlenia/huśtawka/pergole?

    O ile się nie mylę, to jest "część wspólna", a więc zakres takich
    przeróbek może zależeć od regulaminu.

    pzdr, Gotfryd