  • Data: 2012-02-05 16:31:45
    Temat: Re: Dodatkowe okno - loggia
    Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl> wrote in message
    news:jgb2th$go3$1@inews.gazeta.pl...
    > Warszawski PINB uprzejmie odpowiada na takie donosy, ze jednak nie wymaga.

    a czy to zależy / niezależy od przynależności budynku?

    Na moim osiedlu (spółdzielczym), swego czasu wiele osób robiło powiększanie
    okna balkonowego na tzw. witrynę bez ceregieli ze spółdzielnią.
    De facto powinni pozwolenie spółdzielni mieć, lecz nie mieli i nie
    występowali inie informowali - a spółdzielnia doskonale wiedziała na bank
    gdzie takie coś jest zrobione (pewnie się się cieszyła, że nie musiała
    dopłacać do okien (taka możliwość dotyczyłgdy ktoś się ubiegłą odopłatę -
    okno musiało być z przedziałką )
    Teoretycznie spółdzielnia kazała sobie meldować nawet gdy chciało się
    zmienić kaloryfer na inny w mieszkaniu własnościowym - ja tam nie wiem czy
    to słusznie?

    Z kolei na moim obecnym osiedlu się burzą żeby nawet nie nawiercić w
    elewacji (np na balkonie) - bo gwarancja dewelopera. Czy kiedy gwarancja się
    skończy, można montować elementy na części zewnętrznej elewacji - takie jak
    wieszak-suszarka/oświetlenia/huśtawka/pergole?