    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Do ukarania służy tylko legalnie zdobyty dowód.
    Date: Fri, 2 Nov 2007 07:48:19 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 01.11.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:8v6ov4-klk.ln1@ziutka.router...
    > Moim zdaniem chcąc maksymalnie unormować sposób gromadzenia dowodów przez
    > różne organy zagoniono się poniekąd w ciemną uliczkę. Fotoradar, to jeszcze
    > nic. Znajdźcie podstawę prawną uprawniającą policjanta do stwierdzenia
    > naocznie, że kierujący jechał z wyłączonymi światłami. Może zażądać
    > kalibracji wzroku policjanta?

    Próbowałem dość krótko szukać więc mogło mi coś umknąć - wydaje mi się, że
    problem jest tu nie tyle z kalibracją co z tym kto ma prawo uzywać
    urządzeń radarowych do pomiaru prędkości.

    > W szerszym aspekcie uważam, że ograniczanie źródeł dowodowych poprzez
    > sztuczne tworzenie barier prawnych jest szkodliwe. Jakie jest meritum
    > sporu? Tym meritum jest to, czy kobieta jechała za szybko, czy nie. Skoro

    No niewątpliwie. Jesli nie to wkrótce może się to posunąć do absurdów, że
    świadek przestępstwa nie będzie mógł zeznawać bo obserwując je stał w
    miejscu niedozwolonym z p. widzenia PoRD.

    --
    Marcin