  • Data: 2011-09-06 18:59:17
    Temat: Re: Do SO wpłynął pozew przeciwko Grupie Allegro
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Sep 2011, Olgierd wrote:

    > Aha, czyli przedsiębiorca nabywający usługę w celu prowadzenia
    > działalności też może być konsumentem? ;-)

    Czy Twój czytnik słowo "cel" w cytacie z mojego postu w jakiś sposób
    ukrył przed Twoimi oczyma?
    Bo jeśli nie, to chyba się zapętliłeś :]

    > Nabywasz usługę pośrednictwa w sprzedaży w celu uzyskania przychodu ze
    > sprzedaży.

    Uzyskanie przychodu nie jest wyznacznikiem działalności, poza Ordynacją,
    przypominam że definicji DG jest ponad 6 (co najmniej 7) i nie ma
    podstaw aby przyjąć że akurat ta z Ordynacji dotyczy przypadku
    sprzedaży własnych, używanych rzeczy.
    Taka transakcja nie stanowi DG w rozumieniu ustawy o swobodzie
    DG, ustawy o VAT, ustawy o SUS, ustawy o PDoOF, ustawy o statystyce
    publicznej i - co chyba ma znaczenie - rozumienia DG w kontekście
    ustawy Kodeks cywilny.

    > IMHO zamyka to temat.

    Y tam.
    Zwyczajnie nigdy nie próbowałeś rozwikłać przypadku kiedy ktoś
    prowadzący DG sprzedaje "pod firmą" własnoręcznie napisany
    program.
    W rozumieniu kilku ww ustaw takie cóś *nie* jest DG...

    pzdr, Gotfryd