  • Data: 2009-11-16 18:14:01
    Temat: Re: Dlugi wspolmalzonka, rozdzielnosc majatkowa, mieszkanie ?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No to jeszcze lepiej!!
    > Tutaj w przypadku "zwykłego rachunku" kwota wolna od zajęcia komorniczego
    > to trzy krotność średniego wynagrodzenia

    Jakby to powiedzieć... Śledziłem wówczas bardzo dokładnie to wszystko, co się
    działo wtedy w świecie komorniczym. Nie interesowała mnie teoria, "duch prawa"
    itp. abstrakcje a tylko praktyka. Komornik zrobił co zrobił a sąd uznał, że
    komornik mógł tak uczynić, sprawa była głośna w mediach. Żadne rozważania tego
    nie zmienią.

    > A co na to P.B i kwota wolna od zajęcia?  :))))

    Z tego co pamiętam, komornik argumentował, że w momencie wpłynięcia na konto
    wypłata nie jest już wypłatą tylko zwykłą gotówką, podlegającą zajęciu w
    całości.

    > Skąd taka teza?  :)
    > Nie forma wypłaty wynagrodzenia jest istotna, a jej tytuł/pochodzenie.

    To jest właśnie ten "duch prawa" :). Widać komornik był tylko praktykiem i nie
    znał się na duchach, podobnie jak sąd :).

    > No co ma pójść pracodawca?

    Na wypłatę gotówki.

    > jeżeli pracownik kiedyś składał upoważnienie do przelewania wynagrodzenia
    > na rachunek bankowy - w chwili obecnej po prostu składa na ręce pracodawcy
    > oświadczenie woli

    I szuka od jutra nowej pracy, bo pracodawca nie lubi kłopotów a pięciu innych
    czeka w kolejce :).

    > I tyle w temacie.

    Ano tyle.

    > ??

    Robię w dużej instytucji, jest nas kilku takich, co to nie lubią konta. Ile
    musieliśmy się namęczyć, żeby jednak wypłacano nam pieniądze do ręki...
    Zresztą pewnie niebawem ustawowo i tego zabronią :).

    Żyjemy w dziwnym kraju. Ma człowiek kłopoty, niech przynajmniej zdaje sobie
    sprawę, co go może jeszcze spotkać.

    Pozdrawiam

    Czapla