  • Data: 2008-02-05 21:52:58
    Temat: Re: Dlugi rodziny
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Babinicz wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy jesli moi rodzice maja dlugi to w jakikolwiek sposob moze to mnie
    > dotyczyc? Czy ja i zona mamy sie czego obawiac?
    > Zdaje sobie sprawe, ze odpowiedz moze byc skomplikowana - moze wtedy
    > jakis link ktos podesle.
    > Prosze o odpowiedz i z gory bardzo dziekuje.

    Długi się dziedziczy (przynajmnie takie).
    Więc jeśli, któreś z rodziców umrze to jego dług przejdzie na
    spadkobierców czyli miedzy innymi ciebie i będzie to już wtedy twój dług.
    W ciągu 6 miesięcy od śmierci możesz podjąć decyzję o
    a) odrzuceniu spadku, wówczas spadek przejdzie na twoich spadkobierców
    (czyli dzieci jak masz) i już jesteś ugotowany
    b) przyjęci spadku z dobrodziejstwem inwenatarza, czyli będziesz splacał
    dlug tylko do wysokości tego co odziedziczyło sie na plus

    Jak nie zrobisz nic to przyjecie spadku nastepuje wprost czyli bedziesz
    musial dlug splacic rowniez ze swojego majatku.

    Można jescze zrzec sie dziedziczenia, ale to trzeba zrobic w formie
    notarialnej za życia rodziców (z kazdym oddzielnie)

    No i po za tym jeśli rodzice popadną w biedę ciązy na tobie obowiązek
    alimentacyjny czyli utrzymanie rodziców.